О ШКОЛИ


 

Кратка историја наше школе

 

У Сенти је 1959. године отворена Школа за образовање медицинских сестара-техничара и болничарки, која се општепознатије звала Медицинска школа. То је била прва стручна школа у граду. Иницијатор отварања ове школе је био директор сенћанске болнице чија нова зграда је била  управо те године саграђена. Директор болнице је увидео да је пословање болнице без адекватних радника немогуће, па се зато залагао за оснивање нове локалне школе из које би изашао адекватан број добро образованих медицинских радника.

 

Прво мађарско одељење је било попуњено ученицима који су завршили други разред гимназије. Ти ченици су преподневно учествовали на практичној настави, а послеподневно су у згради гимназије наставили са учењем. Прва генерација је матурирала 1962. године. Ученици који су те године завршили средње образовање у Медицинској школи, посао су добили у сенћанским здравственим установама као стручно оспособљени медицински радници.

 

 

 

Протеком времена школа се више пута преселила у друге зграде, мењала је своје име, а доживела је још низ различитих промена.

 

После 24 успешне године, 1983. године, сенћанска општинска управа је укинула ову школу.

 

Прекретницу  је представила 1995. година. Те године је, наиме, оживело образовање медицинских сестара-техничара, пошто се  показало да у овој регији нема довољно медицинских кадрова са средњом стручном спремом. Уз сагласност Скупштине општине Сента, Министарства образовања Републике Србије, у школској 1995/1996 године је у оквиру истуреног одељења суботичке Медицинске школе отворено једно мађарско и једно српско одељење. У следећој школској години даље медицинско образовање је текло у оквиру истуреног одељења зрењанинске Медицинске школе, такође са два разреда и то у згради Сенћанске гимназије. Заинтересованост за школу је била огромна. На мађарско одељење се сваке године јавило троструко више ученика, зато су у први разред могли да се упишу само најбољи ученици. Заједно са општинском управом, школа је трагала за могућностима отварања новог смера. Тако је у школској 2001/2002 години отворен смер физиотерапеутски техничар.

 

Порастом броја смерова кренуло се путем процеса осамостаљивања школе. Дана 22. априла 2003. године Скупштина Аутономне Покрајине Војводине је дала дозволу за отварање самосталне Средње медицинске школе у Сенти од 1. Септембра 2003. године.

 

Школа и даље функционише у реномираној згради Сенћанске гимназије, са 12 одељења. 20% ученика потиче из Сенте, а остали долазе из скоро сваког насеља са целе територије Бачке и Баната. Они, који су завршили ову школу су без проблема могли да се запосле у здравственим установама. То је један од разлога популарности ове школе. Наши ученици добију свеобухватно образовање и из општих предмета па могу да упишу скоро било који факултет. Веома је популарна и преквалификација, која се у овој установи врши почев од 2004. године. Тренутно имамо 380 редовних и 50 ванредних ученика.

 

 

Већина наставника је здравствени радник. Стручне предмете предавају изванредни лекари, медицинске сестре, фармацеути, физиотерапеути.

Тренутно заинтересовани ученици имају могућност да изаберу један од следећих смерова:

 

1.       медицинска сестра-техничар

2.       физиотерапеутски техничар

3.       фармацеутски техничар

4.       гинеколошко-акушерска сестра.

 

 

Активности и дешавања у животу школе

 

Поред тога што школа тежи остварењу програма по наставном плану, установа обраћа пажњу и на остале програме, активности. Овде вреди споменути

Талентовани ученици имају прилику да се баве истраживањем разних проблема и да учествују на такмичењима, да пред публиком представљају своје научне радове.

 

Наши ученици имају прилике и да учествују на различитим такмичењима, без обзира на то да ли се ради о такмичењу из неког од стручних предмета, или о спортским или уметничким такмичењима. При припреми за такмичења, надлежни наставници пружају својим ученицима одговарајућу стручну помоћ. Наши ученици су на такмичењима на којима су учествовали постигли изванредне резултате.

 

Школа ученицима организује ђачке екскурзије, филмкуб и учешће на разним позоришним представама. Радници су стално отворени на нове могућности као и на остваривање нових идеја.

 

 

Опремљеност школе

 

Школа обраћа пажњу на то, да стално обнавља постојећа наставна средства, као и да купује нову опрему каја је потребно за нормално и квалитетно извођење наставе. Скоро се у свакој учионици нализи компјутер, а поред тога школа поседује и лаптопове и пројекторе који по потреби могу да буду коришћени. На основу горе наведених чињеница, може се рећи да се у установи води мултмедијално стручно образовање ученика. То се нарочито односи на анатомију и на друге стручне предмете.

 

У школску библиотеку стално пристижу нове књиге, како књижевне, тако и стручне и то и на мађарском и на српском језику.

 

 

Закључак

 

Средња медицинска стручна спрема је одувек пружала изузетне могућности за налажење радног места. Није, међутим, највећи изазов стећи стручну оспособљеност, него бити припремљен на живот. Зато верујемо, да наша школа треба да припреми своје ученике и на прави живот, а не само да их стручно оспособљава. Сматрамо важним и то да им пружамо потпору у погледу показивања правих вредности, представљања начела живљења, да би они могли, уз  нашу помоћ лакше да постану „човек“. Поред тога што се трудимо да им предамо потребно знање и информације везано за струку за који их оспособљавамо, трудимо се и да им помогнемо у томе да науче и разумеју важне животне законитости и да захваљујући томе постану бољи људи као и да чине друге људе бољима. Ово се сматра основним задатком школе као установе која се бави едуковањем и образовањем младих, а не специфичношћу школе.

 

Поред тога што оспособљава за живот и за бављење стеченом струком, Средња медицинска школа даје и неопходну основу онима који желе даље да се школују и да постану високо образовани људи. Међутим, у току школовања, као последица процеса сазревања, неки од наших ученика схватају да би се радије бавили неком другом професијом, а не медицином. Зато, неки од наших ученика упишу медицински факултет,  а други настављају свој пут у другим смеровима па постану социолози, или филолози. Свако има право на то да изабере чиме ће се бавити и да крене својим изабраним животним путем и у томе се у ствари састоји људска слобода.